Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Dzienne zapotrzebowanie na kaloriefot. Archiwum WP
problem do rozwiązania

Dzienne zapotrzebowanie na kalorie

pytanie zadane w dniu: 17.11.2010
problem zgłoszony przez: Nebbia, 22 lat

Zapotrzebowanie na energię zależy od trybu życia, jaki się prowadzi. Ile kalorii powinna spożywać młoda i aktywna osoba, by utrzymać wagę i formę w normie? Odpowiedzi udziela Małgorzata Krukowska, dietetyk.


Treść pytania:

"Mam 22 lata i ważę 65 kg przy wzroście 171 cm. Większość czasu spędzam na studiach, mój tryb życia jest mało aktywny. Codziennie staram się ćwiczyć ok. 45-60 minut i spędzam 2 godziny dziennie (4 x 30 min) na szybkim marszu. Jakie jest moje zapotrzebowanie kaloryczne, ponieważ spotkałam się z różnymi wartościami - od 1400 do 2500 kalorii?"

Małgorzata Krukowska Porady udziela Małgorzata Krukowska, dietetyk:

Witam serdecznie,

Zapotrzebowanie kaloryczne organizmu jest różne, w zależności od płci, wieku, masy ciała i aktywności fizycznej. Dla Pani wzrostu i wagi oraz dosyć dużej, regularnej aktywności fizycznej, zapotrzebowanie energetyczne kształtuje się na poziomie ok. 2200 kcal na dobę (wg. najnowszych norm opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie).

Proszę pamiętać, że nie tylko ilość kalorii spożywanych w ciągu dnia jest ważna, ale również to, z czego energia jest dostarczana. W Pani codziennej diecie powinny się znaleźć produkty z wszystkich grup: produkty zbożowe, mleko i przetwory mleczne, mięso i ryby, warzywa i owoce oraz "dobre” tłuszcze. Produkty zbożowe najlepiej wybierać pełnoziarniste (razowe pieczywo, brązowy ryż, kasze, razowe makarony, musli), ponieważ zawierają błonnik i o wiele więcej cennych składników, niż ich "oczyszczone" odpowiedniki.

Powinna Pani wypić codziennie 2-3 szklanki mleka lub jogurtu czy kefiru, zjeść 1 porcję chudego mięsa lub ryby, 300g owoców i 400g warzyw. Jeżeli chodzi o tłuszcze, najlepiej wybierać roślinne - olej i miękkie margaryny. Wszystkie wymienione wyżej produkty należy podzielić na 5 posiłków, spożywanych w ciągu dnia. Najlepiej wyznaczyć stałe godziny ich spożywania, z przerwami nie dłuższymi niż 3 godziny.

Pozdrawiam,
Małgorzata Krukowska

Masz problem i nie możesz go rozwiązać?

zadaj pytanie specjaliście

Przeczytaj również:

Kaszubskie przysmaki

Prawidłowa waga

Jak szybko schudnąć?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

3 osoby uważają, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu