Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Dieta po 40-tce
problem do rozwiązania

Dieta po 40-tce

pytanie zadane w dniu: 01.08.2011
problem zgłoszony przez: bozena

Kobiecie po 40. roku życia wystarczy w zupełności 1700 - 1800 spożywanych kalorii na dzień. Niestety, nie każda o tym pamięta...


Treść pytania:

"Jak schudnąć po 40-tce? Ile posiłków - i jakich - jeść w ciągu dnia?"

Aneta Strelau Porady udziela Aneta Strelau , dietetyk:

W tym okresie zmniejsza się poziom hormonów. Nasilają się zmiany miażdżycowe, wynikające ze zmniejszenia stężenia "dobrego" cholesterolu HDL. Kłopoty te mogą być łagodzone przez fitohormony zawarte w produktach roślinnych, głównie w warzywach strączkowych. Warto sięgnąć po soję i soczewicę - zawierają też lecytynę, poprawiającą zdolność koncentracji.

Zmniejszonej aktywności fizycznej towarzyszy mniejsza wydolność mięśni i mięśnia sercowego. Mogą pojawić się problemy ze snem, co prowokuje do podjadania nocą i w efekcie tycie. W tym wieku bardzo przydałby się ruch, który nie tylko poprawia kondycję, ale i nastrój, oraz reguluje tempo przemiany materii. Pogarsza się regeneracja naskórka, skóra traci elastyczność, dlatego konieczna jest dieta z witaminami A i z grupy B oraz płynami. Zrezygnuj z tłustego mięsa, zastąp je drobiem i rybami. Nie jedz słodyczy, najwyżej kawałeczek czekolady raz na tydzień. W Twoim jadłospisie nie może zabraknąć:

- chudego drobiu i rozmaitych ryb morskich oraz słodkowodnych;
- warzyw - poprawiają perystaltykę jelit, przyspieszają i regulują trawienie;
- nabiału - mleka i jego przetworów (kefiru, jogurtu, twarogu, sera) - raz dziennie, ale w wersji niskotłuszczowej.

Powstrzymaj apetyt:

- Dużo pij przez cały dzień: wodę, słabą herbatę i kawę bez dodatków;
- Zaplanuj jedzenie na cały dzień: nieduże porcje, ale często (nawet 6 razy dziennie);
- Jedyny obfity posiłek, na jaki możesz sobie pozwolić, to pierwsze śniadanie, najlepiej z nabiałem czy chudą wędliną. Pozbędziesz się uczucia silnego głodu w godzinach popołudniowych;
- Koło telewizora, zamiast orzeszków czy chipsów, połóż oczyszczone marchewki;
- Postaraj się ograniczyć pieczywo, 1 kromka pełnoziarnistego chleba dziennie w zupełności Ci wystarczy. Spróbuj nie jeść kolacji, to najskuteczniejszy środek odchudzający.

Przykładowy Jadłospis:

Śniadanie:

- Jajecznica z 2 białek i 1 żółtka,
- Kromka pełnoziarnistego chleba.

Drugie śniadanie:

- Kubek odtłuszczonego jogurtu naturalnego.

Obiad: - Ryba ze szpinakiem,
Przepis: 20 dag ryby (dorsz, tołpyga, mintaj), garść liści świeżego szpinaku, sól, 1/2 strąka papryki, łyżeczka oleju, 1/2 cytryny - Rybę umyć, posolić, skropić sokiem z cytryny; szpinak umyć, wrzucić na 5 minut na osolony wrzątek, odcedzić, skropić sokiem z cytryny zmieszanym z olejem; rybę ugotować na parze, położyć na szpinaku, posypać kawałkami papryki.
- 1 ziemniak,
- 1 jabłko.

Kolacja: - Sałatka jarzynowa z majonezem light.

Pozdrawiam,
Aneta Strelau

Masz problem i nie możesz go rozwiązać?

zadaj pytanie specjaliście

Przeczytaj również:

Tłuste jedzenie sprzyja depresji!

Odpowiednie odżywianie się

Czy mogę pozwolić sobie na kawałek czekolady?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

21 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu