Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Mam 13 lat i muszę schudnąć
problem do rozwiązania

Mam 13 lat i muszę schudnąć

pytanie zadane w dniu: 22.11.2011
problem zgłoszony przez: Paola

Jak wyjaśnia Anna Kacperska, dietetyk - nie warto się głodzić, ponieważ brak pożywienia znacznie obniża tempo metabolizmu. Więcej na temat skutecznego i rozsądnego odchudzania w poradzie poniżej.


Treść pytania:

"Dzień dobry,

Mam na imię Paola i mam 13 lat. Mam 170 cm wzrostu i ważę około 78 kg. Nie wiem, co mam zrobić, pomocy :("

Anna Kacperska Porady udziela Anna Kacperska, dietetyk:

Witam serdecznie!

Masz 13 lat i nie możesz się odchudzać! Jesteś w wieku dojrzewania, więc potrzebujesz, aby Twoja dieta była jak najlepiej zbilansowana. A już na pewno nie możesz się głodzić!

Głodówka nie jest wskazana nawet dla dorosłych. Głodzić się naprawdę nie warto, ponieważ brak pożywienia znacznie obniża nasze tempo metabolizmu. Po długotrwałej głodówce, powrót do "normalnego" odżywiania prawie w 100 proc. kończy się efektem jo-jo, a takie wahania masy ciała nie przynoszą korzyści dla naszego zdrowia.

Dobrym rozwiązaniem zmniejszenia ryzyka rozwijającej się nadwagi w Twoim wieku jest wzrost aktywności fizycznej. Pomyśl o tym, że rezygnacja z przesiadywania przed komputerem oraz telewizorem na korzyść dowolnego sportu zwiększy Twój poziom energii i poprawi samopoczucie. Ćwicząc, spalamy zbędne kalorie. Np. skacząc na skakance, spalamy średnio w czasie jednej godziny aż 540 kalorii, a wchodząc po schodach już 1100 kcal! Natomiast najbardziej skuteczną metodą odchudzania jest połączenie właściwej diety z aktywnością fizyczną.

Jeśli chodzi o dietę, to najważniejsze jest ograniczenie porcji niektórych produktów, np. masła, sera żółtego, alkoholu, a wyeliminowanie słodyczy, fast foodów i słodkich napojów gazowanych, a także soków dosładzanych cukrem.

Polecane produkty przy nadwadze:

1. Produkty białkowe (np. wołowina, kurczak, cielęcina, ryby morskie, owoce morza).
2. Pieczywo z pełnego ziarna.
3. Produkty zbożowe o dużej zawartości błonnika pokarmowego (np. płatki owsiane, otręby, kasze).
4. Nabiał (np. chude mleko, jogurty naturalne bez dodatku cukru, kefiry, chude sery twarogowe).
5. Owoce - najlepiej świeże. Jeśli z puszki - to niesłodzone.
6. Warzywa - najlepiej surowe, większość z nich ma znikomą ilość kalorii (np. sałata, pomidor, ogórek).
7. Tłuszcze i oleje - najlepiej oleje tłoczone na zimno (dostępne w sklepach z ekologiczną żywnością). Polecam także umiarkowaną ilość orzechów (garść dziennie jako jeden z wybranych posiłków), awokado czy pestki dyni lub nasiona słonecznika (ilość podobna jak orzechy).
8. Niskokaloryczne zupy - przyrządzone bez dodatku śmietany, tłuszczu - można jeść praktycznie bez ograniczeń. Zimową porą świetnie rozgrzewają organizm.

Spróbuj wdrożyć kilka wskazówek, a na pewno poczujesz się lepiej!

Pozdrawiam,
Anna Kacperska

Masz problem i nie możesz go rozwiązać?

zadaj pytanie specjaliście

Przeczytaj również:

Tłuste jedzenie sprzyja depresji!

Odpowiednie odżywianie się

Czy mogę pozwolić sobie na kawałek czekolady?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

17 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu