Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Jak się pozbyć oponki z brzucha?
problem do rozwiązania

Jak się pozbyć oponki z brzucha?

pytanie zadane w dniu: 09.01.2012
problem zgłoszony przez: unikalnychillout

O pozbywaniu się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha opowiada Agnieszka Czaja, dietetyk.


Treść pytania:

"Założyłam specjalnie konto tutaj, aby móc zadać Pani pytanie, na które nikt nie potrafi mi odpowiedzieć, ponieważ słyszę tylko: "zgłupiałaś". Mam prawie 18 lat, ważę około 47-48 kg i mam 162 cm wzrostu. Wiem, że wydaje się to dziwne, że chciałabym schudnąć, ale moim problemem głównie jest to, że mam masywne nogi i "oponkę" na brzuchu. Chciałam dowiedzieć się, czy jest jakaś dieta, która pozwala schudnąć z całego kształtu? Dodam także, że nie jestem miłośniczką mięs, jadam tylko białe mięso (z kurczaka). Koleżanka poleciła mi przestać jeść słodycze i pić tylko wodę mineralną, czy to coś da?

Proszę o odpowiedź na moje pytanie,
Z góry dziękuję.
Sylwia"

Agnieszka Czaja Porady udziela Agnieszka Czaja, dietetyk:

Witam serdecznie,

Z moich obliczeń wynika, że Twoje BMI (Body Mass Index) wynosi 18,3, czyli masz niedowagę. Jeśli przeszkadzają Ci masywne nogi i oponka na brzuchu to proponuję zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Basen jak najbardziej jest polecany - wysmukli Twoją sylwetkę. Koleżanka ma rację, należy ograniczyć spożywanie słodyczy i pić wodę mineralną niegazowaną zamiast słodkich napoi. Przyjmuje się, że człowiek powinien dostarczać 1 ml wody na 1 kcal spożywanego pokarmu lub 30 ml na 1 kg masy ciała, co w praktyce przekłada się na około 1,5-2 litrów wody dziennie.

Poniżej znajdziesz dietetyczne wskazówki:

Najważniejsze zasady to:

- zamiast słodyczy jadaj owoce;
- do zabielania zup używaj jogurtu – nie śmietany;
- używaj przypraw naturalnych i ziół, lecz ogranicz sól i przyprawy typu Vegeta;
- niech Twój jadłospis składa się z 5 posiłków dziennie, z przerwami nie krótszymi niż 3 i nie dłuższymi niż 4 godziny;
- staraj się jadać posiłki o tych samych godzinach każdego dnia;
- pij jak najwięcej wody;
- pij chude mleko lub kefiry i maślanki;
- postaw na drób;
- wybieraj ciemne pieczywo, grube kasze i pełnoziarnisty makaron;
- warzywa to Twoi przyjaciele;
- spożywaj naturalne, świeżo-wyciskane soki.

Czasami pozwól sobie na:

- suszone owoce;
- orzechy – okazjonalnie, lub na co dzień po kilka sztuk;
- ser żółty;
- ziemniaki, pieczywo i makarony.

Wystrzegaj się:

- alkoholu;
- słodyczy;
- barów fast food;
- tłustych mięs wieprzowych.

Pozdrawiam,
Agnieszka Czaja

Przeczytaj również:

Co jest bardziej kaloryczne - dżem czy miód?

Fruktoza - cukier, który nie tuczy?

Jak szybko stracić na wadze?

Na czym polega dieta antycelulitowa?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

41 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?