Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Co zrobić, żeby przytyć?
problem do rozwiązania

Co zrobić, żeby przytyć?

pytanie zadane w dniu: 18.02.2012
problem zgłoszony przez: Chuda, 20 lat

Jak zaznacza Agnieszka Czaja, dietetyk - przy diecie na przytycie trzeba koniecznie pamiętać o odpowiednim poziomie aktywności fizycznej. Większa dawka ruchu zapewni właściwy przyrost masy mięśniowej i zgrabną sylwetkę, zamiast odkładania się nowych kilogramów w postaci zbędnego tłuszczu.


Treść pytania:

"Mam problem, nie mogę przytyć. Mam 20 lat, ważę 44 kg, mam 162 cm wzrostu. Nie choruję na nic, miałam robione badania na tarczycę i jestem zdrowa. Jedyne, co mam, to częste bóle głowy (migrena). Jem normalnie, śniadanie, obiad dwudaniowy, kolacja + jakiś batonik, fast food w czasie dnia. Kiedy staram się jeść więcej, jestem napompowana, a po jakimś czasie łapie mnie grypa żołądkowa, bo mam strasznie delikatny żołądek. Co i jak jeść, żeby przytyć? Czy jedzenie o regularnych godzinach pomaga?"

Agnieszka Czaja Porady udziela Agnieszka Czaja, dietetyk:

Witam serdecznie,

Twoje BMI wynosi 16,8, co oznacza wychudzenie. Należy jak najszybciej zadbać o to, aby Twoja masa ciała się zwiększyła - 7 kg to minimum, aby Twój wskaźnik masy ciała BMI był w normie. Zwiększanie masy ciała polega na zwiększeniu bilansu energii, co oznacza skomponowanie diety w taki sposób, aby wartość energetyczna dostarczana do organizmu była większa, niż wydatkowana podczas całodobowych zajęć.
Trzeba robić to z umiarem. Mianowicie, należy włączyć do swojej diety kaloryczne, ale jednocześnie wartościowe przekąski, tj. orzechy, mogą to być także suszone owoce oraz pestki dyni czy słonecznika. Proponuję zwiększyć spożycie pełnoziarnistego pieczywa oraz makaronu, a także gruboziarnistych kasz, tłustych ryb, czy pełnowartościowego białka - chude mięso, drób, produkty mleczne. Jadać 5 posiłków w ciągu dnia, najlepiej o stałych porach.
Proponuję przyjrzeć się swojemu stylowi życia, ponieważ istnieją czynniki niesprzyjające przybieraniu na wadze, tj. częsty stres czy używki, takie jak nikotyna i kofeina zaliczane do tzw. stymulatorów metabolizmu. Przy diecie na przytycie trzeba koniecznie pamiętać o odpowiednim poziomie aktywności fizycznej. Większa dawka ruchu zapewni właściwy przyrost masy mięśniowej i zgrabną sylwetkę, zamiast odkładania się nowych kilogramów w postaci zbędnego tłuszczu. Przy dobrze dobranej diecie, pierwsze zauważalne efekty powinny być po około miesiącu. Jeżeli własne działania w tym zakresie okażą się niewystarczające, proponuję spotkać się z dietetykiem i wspólnie ułożyć plan żywieniowy.

Pozdrawiam,
Agnieszka Czaja

Przeczytaj również:

Co jest bardziej kaloryczne - dżem czy miód?

Fruktoza - cukier, który nie tuczy?

Jak szybko stracić na wadze?

Na czym polega dieta antycelulitowa?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

29 osób uważa, że to dobra porada

Porady użytkowniczek 1 porada

porady udziela: Małgorzata Waleń

Treść porady została zablokowana administracyjnie.

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu