Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Dlaczego nie mogę schudnąć?
problem do rozwiązania

Dlaczego nie mogę schudnąć?

pytanie zadane w dniu: 05.03.2012
problem zgłoszony przez: alterego, 26 lat

Zdaniem Magdy Kubik, dietetyka - niektóre przeciwdepresanty mogą przyczyniać się do zwiększenia masy ciała. Więcej na ten temat w poradzie poniżej.


Treść pytania:

"Witam,

Zawsze miałam problemy z utrzymaniem wagi, ale zawsze byłam szczupła - nie chuda, ale w sam raz. Można by powiedzieć, że tyłam od samego patrzenia na jedzenie, ale zawsze się pilnowałam i starałam się utrzymywać wagę 60 kg przy wzroście 172 cm. Kiedy skończyłam szkołę i zaczęłam pracę fizyczną (dorabiałam na studiach) moja waga poszła do góry, każdy miesiąc to kilogram dodatkowy, zaczęłam w tym czasie zażywać również tabletki antykoncepcyjne. Od tego czasu minęło 6 lat, waga powoli rosła, doszły do tego jeszcze tabletki na depresję Asertin potem Sulpiryd i Doxepin. Nie odżywiam się też regularnie i często podjadam. Mam słabość do słodyczy, ale zachowuję umiar. Staram się nie jeść kolacji. Od 9 miesięcy ćwiczę w domu na steperze skrętnym, więcej się ruszam, chodzę na spacery i uprawiam nordic walking. Waga spadła minimalnie, urosły mi tylko mięśnie nóg i rąk. Nie wyglądam zdrowiej. Gdzie robię błąd? Czy to możliwe, że tabletki hormonalne zatrzymują wodę i dają wrażenie dodatkowych kilogramów?

Proszę o radę, jestem załamana."

Magda Kubik Porady udziela Magda Kubik, dietetyk:

Witaj,

W opisanej przez Ciebie sytuacji jest kilka elementów, mogących mieć wpływ na Twoją masę ciała:

1. praca fizyczna - mogło dojść do zwiększenia dzięki niej masy mięśniowej w Twoim organizmie, a ponieważ tkanka mięśniowa waży więcej niż tkanka tłuszczowa, Twoja waga pokazuje wyższą wartość;

2. tabletki antykoncepcyjne - w chwili obecnej zawartość hormonów w tabletce jest niewielka i nie powinna ona mieć wpływu na Twoją masę ciała;

3. przeciwdepresanty - Doxepin, według producenta, może powodować zaparcia zaś Sulpiryd może mieć wpływ na zwiększenie masy ciała, najlepiej porozmawiać z lekarzem prowadzącym o swoich obawach związanych z masą ciała;

4. nieregularne odżywianie i podjadanie - takie nawyki mają zdecydowanie największy, negatywny wpływ na obecną sytuację. Najlepiej byłoby uregulować te elementy wprowadzając zasadę jedzenia niewielkich posiłków, co 3 godziny. Pozwoli to uniknąć chęci na podjadanie.

Masz świetne nawyki, jeśli chodzi o uprawianie sportu - trzymaj tak dalej!

Proponuję zbadać sobie parametry organizmu pod kątem zawartości tkanki tłuszczowej, tkanki mięśniowej czy wody, nie kierować się tylko masą ciała. Wagi analizujące podane parametry są do kupienia np. w sieci czy w marketach.

Pozdrawiam,
Magda Kubik

Przeczytaj również:

Co jest bardziej kaloryczne - dżem czy miód?

Fruktoza - cukier, który nie tuczy?

Jak szybko stracić na wadze?

Na czym polega dieta antycelulitowa?

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

2 osoby uważają, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu