Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Dieta przy karmieniu piersiąfot. Thinkstockphotos
problem do rozwiązania

Dieta przy karmieniu piersią

pytanie zadane w dniu: 21.03.2012
problem zgłoszony przez: Karolina, 28 lat

Po urodzeniu dziecka wiele kobiet chciałoby od razu przejść na dietę, aby zgubić zbędne kilogramy po ciąży. Jednak jest to szczególny czas, zarówno dla naszego organizmu, jak i dla dziecka. Czego nie wolno nam zmieniać w diecie i na co zwrócić uwagę?


Treść pytania:

"Witam,
podczas ciąży bardzo przytyłam. Jestem już 5 miesięcy po porodzie, ale nadal nie mogę schudnąć. Chciałabym przejść na dietę, ale karmię piersią. Jakie produkty są niezbędne w tej sytuacji? Czy jest jakaś dieta, którą mogę zastosować?"

Magda Kubik Porady udziela Magda Kubik, dietetyk:

Witaj,
karmienie piersią to wyjątkowy okres i nie powinnaś w tym czasie stosować rygorystycznych diet, natomiast powinnaś zdecydowanie zwrócić uwagę na to, co jesz. Jakich zasad należy się trzymać:
1. Unikaj węglowodanów rafinowanych (prędzej odłożą się na brzuchu, niż zamienią w paliwo dla organizmu).
2. Nie głódź się - będziesz miała mniej energii, a dziecko będzie otrzymywać zbyt mało pokarmu.
3. Wybieraj żywność, która przy określonej liczbie kalorii zawiera jak najwięcej składników odżywczych.
4. Unikaj słodyczy (batonik da szybko energię, lecz nic poza tym).
5. Unikaj żywności przetworzonej (ma mnóstwo tłuszczów nasyconych, sodu oraz cukru oraz dodatki chemiczne).
5. Jedz małe ilości produktów bogatych w tłuszcz.
6. Ograniczaj spożycie słonych produktów.

Podczas karmienia piersią należy przyjmować do 500 kcal więcej, niż potrzeba by było do utrzymania masy ciała sprzed ciąży. Czego nie powinno zabraknąć w diecie:
1. Białko - 3 dawki dziennie (1 dawka to, np.: 3 szklanki mleka lub maślanki; 1 kubek serka wiejskiego; 2 kubki jogurtu; 4 jajka; 100g tuńczyka; 110 g świeżej ryby; 110 g kurczaka, indyka lub kaczki, a także chudej wołowiny, jagnięciny, wieprzowiny).
2. Witamina C - przynajmniej 2 dawki dziennie (1 dawka to, np. : 1/3 kubka truskawek; ½ grejpfruta; 1 mandarynka; ½ kiwi; 2 kubki miąższu z arbuza; ½ kubka brokułów; ½ kubka brukselki; 1 kubek świeżej szatkowanej kapusty; ½ kubka kalafiora; ½ kubka ugotowanego szpinaku; 1 pomidor; 1 pieczony ziemniak, itd.).
3. Produkty pełnoziarniste - 3 dawki dziennie (1 dawka to, np.: ½ gotowanego brązowego lub dzikiego ryżu; ½ kubka płatków owsianych; ½ kubka musli; 2 łyżki kiełków pszenicy; 1 kromka chleba pełnoziarnistego itd.).
4. Płyny - 8 dawek dziennie (1 dawka to 1 szklanka płynu, głównie wody mineralnej).
Pozdrawiam

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

9 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu