Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Wielki apetyt i duży brzuch
problem do rozwiązania

Wielki apetyt i duży brzuch

pytanie zadane w dniu: 24.04.2012
problem zgłoszony przez: Czekolada2011

Dietetyk podpowiada, jak zadbać o prawidłową dietę, która zmniejszy ryzyko powrotu do dawnej wagi i pozwoli uniknąć napadów głodu.


Treść pytania:

"Zbliża się lato i chcę jak najlepiej wyglądać, by oszczędzić sobie wstydu. Zgłaszam się z takim oto problemem. Mam 19 lat, 163 cm wzrostu i ważę 56.5 kg, więc wydaje się, że waga jest odpowiednia do wzrostu. Ale najgorszy jest mój brzuch, mam strasznie duży brzuch. Chcę schudnąć, robię codziennie "brzuszki", ale nie zawsze się do nich przykładam. I co najgorsze - mam wielki apetyt. Lubię jeść, waga rośnie, a naprawdę chcę schudnąć. Nie potrafię przełamać się i zrezygnować z jedzenia. Jak najlepiej schudnąć? Dużo sportu wystarczy? Jak jeść? Proszę o pomoc."

Agnieszka Czaja Porady udziela Agnieszka Czaja, dietetyk:

Witam serdecznie,
Odchudzanie to proces skomplikowany i długotrwały. Aby na długo zatrzymać jego efekty, należy wykazać się dużą cierpliwością, rozwagą i konsekwencją. Należy jadać 5 niewielkich posiłków dziennie. W celu zachowania pełni kondycji fizycznej i umysłowej oraz by nie powodować niedoborów składników pokarmowych, zaleca się, aby spadek masy ciała nie przekraczał 0,5-1 kg w ciągu tygodnia.
Należy zadbać o prawidłową dietę, wtedy zmniejszy się ryzyko powrotu do dawnej wagi i uniknie napadów głodu, które zauważyła Pani u siebie. Zalecam, aby dieta była racjonalna tzn. bogata w białko (mleko, jogurty, kefiry, maślanka, chude mięsa, ryby, kurczak), węglowodany złożone (produkty zbożowe: ciemne pieczywo, kasze gruboziarniste) oraz w warzywa i owoce, które powinna Pani jeść do każdego posiłku. Codzienne pożywienie powinno być urozmaicone, dostosowane do Pani zwyczajów żywieniowych. Ponadto należy do swojego codziennego planu dnia włączyć aktywność fizyczną. Można biegać, jeździć na rowerze, gimnastykować się. Aktywność fizyczna i racjonalne odżywianie powinno pomóc Pani osiągnąć prawidłową masę ciała. Jeśli te działania okażą się niewystarczające, proponuję, aby skorzystała Pani z wizyty u dietetyka. Pomoże on skomponować plan żywieniowy w taki sposób, aby był on zbilansowany i zdrowy.

Pozdrawiam,
Agnieszka Czaja

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

77 osób uważa, że to dobra porada

Porady użytkowniczek 4 porady

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?