Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Dieta. Z czego nie musisz rezygnowaćfot. Thinkstockphotos
problem do rozwiązania

Dieta. Z czego nie musisz rezygnować

pytanie zadane w dniu: 30.06.2012
problem zgłoszony przez: xmagdaaax1

Regularne treningi przyspieszają metabolizm i oczywiście spalają dużą ilość kalorii. Dietetyczka Magdalena Baran tłumaczy, z czego nie trzeba wcale rezygnować w diecie, ćwicząc regularnie, jakie posiłki powinny być zjadane przed wysiłkiem fizycznym i jak obliczyć swoje tętno maksymalne, sprzyjające spalaniu tkanki tłuszczowej.


Treść pytania:

"Witam.
Mam pytanie odnośnie diety. Obecnie jestem na diecie, nie jem: ziemniaków, makaronów, żadnych fast food'ów, smażonych mięs, białego pieczywa, nie piję soków ani coli, tylko wodę. Ogólnie pozwalam sobie na, np: na śniadanie dwie małe kromki chleba razowego (nie smaruję go niczym), tylko kładę na niego sałatę, na to kładę szynkę drobiową, i ogórka. I do tego jakieś mały jogurcik. Albo robię sobie sobie na śniadanie płatki z dużą zawartością błonnika, z mlekiem 0,5 proc.
Potem w szkole jem sobie jedną kanapkę, taką jak na śniadanie. A po powrocie ze szkoły gotuję sobie warzywa albo pierś z kurczaka. I potem ewentualnie jem serek wiejski 3 proc. tłuszczu. Czasem lubię sobie zjeść w tygodniu jakieś 3 kostki czekolady. I boję się, że dieta idzie w las... Dodam, że codziennie jeżdżę na rowerze po 2 godziny, w szybkim tempie. Zawszę jeżdżę tyle, żeby spalić ilość zjedzonych kalorii, a nawet więcej. I się zastanawiam, czy fakt, że spalam kalorie, to mi coś daje? Może i głupie to pytanie, ale czy jak jeżdżę na rowerze to spalam to, co zjadłam? Czy te kalorie zjedzone nadal zostają w moim organizmie i odkładają się w boczki?
I czy ta czekolada bardzo źle wpływa na moją dietę? Czy jak zjem sobie kostkę czekolady i potem pójdę na rower na 2 godziny, to spalę to, czy nadal mi się odłoży w "boczkach" i przytyję? W ogóle się na tym nie znam, stąd moje, być może banalne, pytanie... Z góry dziękuję za odpowiedź. "

Magdalena Baran Porady udziela Magdalena Baran, dietetyk:

Witam!
Jeśli chodzi o Pani dietę, absolutnie nie ma powodów do rezygnacji z ziemniaków i makaronu, nawet, jeśli zależy Pani na redukcji masy ciała. Grunt, żeby ziemniaki nie miały omasty i sosów, a makaron był makaronem z pełnego ziarna. Co do kanapek, są w porządku, proszę zadbać o to, by na pieczywie poza warzywami zawsze znajdował się dodatek białkowy w formie chudej wędliny, serka ziarnistego, sera twarogowego, sera mozarelli lub ryby.

Co do płatków na mleku, zalecam wymianę mleka 0.5 proc. tłuszczu na 1.5 proc. tłuszczu. Eliminując tłuszcz z mleka, pozbawia się Pani rozpuszczalnej w niej, deficytowej w diecie przeciętnego Kowalskiego witaminy D.

Co do jazdy na rowerze, szybkie tempo niekoniecznie musi oznaczać duże spalanie. Proszę kontrolować swoje tętno w czasie jazdy. Największe spalanie, a co za tym idzie, najefektywniejsza jazda będzie miała miejsce na poziomie 60-70 proc. Pani tętna maksymalnego (wydatek tlenowy). Tętno maksymalne obliczy Pani, odejmując od liczby 220 swój wiek. Jeśli nie posiada Pani pulsometru, zachęcam, by się w niego zaopatrzyć lub też zmierzyć tętno ręcznie na tętnicy szyjnej, co może być jednak utrudnione w czasie jazdy.

Co do czekolady przed treningiem. Absolutnie 3 kostki czekolady Pani nie zaszkodzą. To tylko 100 kcal. Tylko, bo w czasie 2-godzinnej jazdy na rowerze może Pani spalić blisko tysiąca kcal, a więc 2 tabliczki czekolady, co nie oznacza, że namawiam Panią do tego, by tyle jej zjadać. Musi mieć Pani jednak na uwadze to, że mięśnie do swojej pracy, do wydatku tlenowego potrzebują węglowodanów prostych, więc zjedzenie małego posiłku na 0.5 h przed treningiem jest wręcz wskazane!

Zalecam 30-60 g węglowodanów prostych. Mogą to być Pani ulubione kosteczki czekolady, banan, garść rodzynek, szklanka soku - produkty, z których wyrzut energii nastąpi bardzo szybko, na czas treningu, a więc dokładnie wtedy, kiedy jej Pani i Pani mięśnie) potrzebujecie. I zaznaczam, że te 3 kostki czekolady nie odłożą się w boczkach. Zostaną spalone. Mało tego, nie wystarczy ich na 2 h jazdy i organizm zacznie czerpać węglowodany z glikogenu mięśniowego, który należy zresyntetyzować, włączając płyn izotoniczny, bądź jedząc posiłek je zawierający tuż po treningu. Serdecznie pozdrawiam i życzę szerokiej drogi!

Przeczytaj również:

Przykre skutki diety błyskawicznej.

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

33 osoby uważają, że to dobra porada

Porady użytkowniczek 4 porady

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu