Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poradżycie intymne
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Nieregularny okres po tabletkach antykoncepcyjnychfot. Thinkstockphotos
problem do rozwiązania

Nieregularny okres po tabletkach antykoncepcyjnych

pytanie zadane w dniu: 26.08.2012
problem zgłoszony przez: aguskaaaa2

Wiele kobiet po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych obserwuje u siebie zaburzenie regularności cyklu miesiączkowego. Czy należy niepokoić się tym faktem, wyjaśnia Justyna Piątkowska, seksuolog.


Treść pytania:

"Witam.
Półtora roku temu brałam tabletki antykoncepcyjne Yaz, zostały mi one przypisane ze względu na nieregularność okresu i niechcianą ciążę. Cykl trwał 28 dni. Od 3 miesięcy nie biorę tabletek i mój okres pojawia się z dużym opóźnieniem. Po pierwszym miesiącu po odstawieniu tabletek - dopiero po 41 dniach, w drugim miesiącu - po 36 dniach, a teraz ciągle nie mam miesiączki, choć minęło 41 dni. Podczas tych 3 miesięcy miałam stosunki, za każdym razem się zabezpieczałam z partnerem, ale boję się, że może podczas któregoś ze stosunków mogło dojść do zapłodnienia (ostatni raz 2 tyg temu) poprzez pęknięcie prezerwatywy. Czy jest to możliwe, choć nie odczuwam żadnych zmian u mnie? Jeśli nie, to czemu mam nieregularny okres? Powinnam znowu brać tabletki? Pozdrawiam."

Justyna Piątkowska Porady udziela Justyna Piątkowska, seksuolog:

Dzień dobry,
po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych wiele kobiet obserwuje u siebie zaburzenie regularności cyklu miesiączkowego. Zazwyczaj cykl samoistnie reguluje się w ciągu kilku miesięcy. Jeśli tak się nie dzieje, warto pozostawać w stałym kontakcie z lekarzem ginekologiem. Tym bardziej, że, jak Pani wspomina, problem nieregularnego krwawienia pojawiał się u Pani również wcześniej, a kuracja hormonalna miała być jego rozwiązaniem. Prawdopodobnie konieczne są kontrolne badania, dalsza obserwacja oraz leczenie. Być może lekarz zaproponuje powrót do przyjmowania tabletek hormonalnych.

Jeśli w ciągu ostatnich miesięcy stosowaliście z partnerem przemyślaną antykoncepcję, prawdopodobieństwo ciąży nie jest duże. Niemniej jednak wykonanie w domu testu ciążowego mogłoby szybko rozwiać ewentualne wątpliwości. Pozdrawiam.

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

5 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

Udane życie seksualne warunkuje harmonijny rozwój psychosomatyczny, redukuje napięcia, pozwala czerpać satysfakcję w innych dziedzinach życia. Jeśli męczą Cię problemy związane z Twoją seksualnością, doświadczeni seksuolodzy i psycholodzy udzielą Ci porady.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?