Kobiecy poradnik
Nasze tematy Obrączka odbiera wolność? Kobiecy poradnik katalog poraddiety i odżywianie
Warto wiedzieć
zwiń szukanie zaawansowane
Jak przytyć?fot. 123RF
problem do rozwiązania

Jak przytyć?

pytanie zadane w dniu: 12.04.2013
problem zgłoszony przez: fantasia6, 18 lat

Wystarczyłoby, gdybym przytyła trzy kilogramy...


Treść pytania:

"Witam!
Mam 18 lat, 164 wzrostu i ważę 45 kg... Chciałabym bardzo przytyć, chociaż z 3 kg by wystarczyło, abym czuła się lepiej i pewniej. Ważyłam wcześniej ok. 50 kg i jakoś schudłam po złamaniu ręki. Nie wiem, co zrobić... Jem sporo, a wyniki badań są ok. Proszę o pomoc i poradę."

mgr inż. Karolina Kantyka Porady udziela mgr inż. Karolina Kantyka, dietetyk:

Witam

Do prawidłowego BMI (powyżej 18) brakuje Pani rzeczywiście ok. 4 - 5 kg. Wbrew pozorom trudniej przytyć, niż schudnąć. Zwłaszcza, że dieta, która zwyczajowo "tuczy", oparta jest głównie na cukrach prostych i tłuszczach zwierzęcych, co jak wiadomo, szkodzi zdrowiu i powoduje gównie otłuszczenie i wzrost cholesterolu - czego należy unikać. Często takie skłonności wynikają z predyspozycji genetycznych, naturalnie szybkiego metabolizmu, z czym trudno walczyć.

Co mogę polecić?

Powinna Pani spożywać 5-6 posiłków dziennie o dużej gęstości odżywczej. W diecie powinny znaleźć się produkty mączne razowe: kasze, makarony, pieczywo, warzywa strączkowe (w postaci zup, past, samodzielnie) i suszone owoce (daktyle, figi, morele). Może pani pozwolić sobie na pełnotłusty nabiał, twarożki, jogurty, desery mleczne (nie przesadzając jednak z białym cukrem).

Dobrą opcją są koktajle, np. bananowy (zdrowy, naturalnie słodki i kaloryczny), z dodatkiem miodu, płatków owsianych. Należy wprowadzić do diety większą ilość tłuszczów roślinnych: olejów, nasion oleistych, orzechów, tłustych ryb.

Również dość sporą podaż kalorii wnoszą soki przecierowe owocowe, naturalnie wyciskane. Cukry proste, które głównie znajdują się w słodyczach i słodkich napojach, według zasad zdrowego żywienia mogą wnosić 10 proc. dziennej podaży energii, więc w pani przypadku "przydział" ten może być spokojnie wykorzystany.

Unikać warto wszystkich produktów, które dodatkowo przyśpieszają metabolizm, np. ostrych przypraw (chrzanu, pieprzu, chilli), kawy, zielonej i czerwonej herbaty.

Pozdrawiam!

źródło porady: Kobiecyporadnik.pl


tak czy uważasz, że to dobra porada?

10 osób uważa, że to dobra porada

Zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników i ekspertów porady mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zastąpić porady udzielanej przez odpowiedniego lekarza w wyniku bezpośredniego badania. Wirtualna Polska S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść tych porad oraz za jakiekolwiek szkody Użytkownika powstałe na skutek lub w związku z zastosowaniem się przez Użytkownika do treści porady.

wybierz kategorię

To, ile ważysz, ma wpływ nie tylko na Twoje samopoczucie, ale również na stan Twojego zdrowia fizycznego. Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi, cierpisz z powodu nadwagi lub otyłości, zapytaj o radę doświadczonych dietetyków.

Logowanie

Nie masz jeszcze Profilu? Załóż go

Zapomniałeś hasła?


regulamin serwisu